FACEBOOK ADVERTISING GUIDE

פרק 6 – מציאת קהל יעד ומיקוד נכון

שאלת השאלות, מי קהל היעד שלנו?

לדעת מי האנשים שאנחנו רוצים לכוון אליהם מודעות זה מידע חשוב ביצירת מודעות פייסבוק מצליחות,עם מעל לביליון גולשים ביום, חשוב מאוד שנדע מי קהל היעד הנכון שלנו אליו נרצה לכוון את המודעות שאנחנו עושים.

בפרק זה אנחנו הולכים לסקור את הנושאים הבאים:

  • איך ליצור קהל
  • איזה סוגי קהלים יש
  • כיצד להגדיר קהלים לשיווק מחדש
  • כיצד לעבוד עם קהלים מותאמים אישית וקהלי יעד – Lookalike
  • מה הן אופציות המיקוד הטובות לשימוש
  • חשוב לזכור המטרה היא להשיג לקוחות לא קליקים לא יעילים וזולים

בחירת הקהלים שיצפו במודעות שלנו ולהמשיך לנסות לעשות בדיקות עד שנמצא את המתכון המנצח.

איך ליצור קהל?

כדי ליצור ולנהל קהלים, נצטרך ללכת לכלי ניהול קהלים אשר נמצא במנהל המודעות שלנו, כפי שאני אראה בתמונה למטה:

כדי ליצור ולנהל קהלים, נצטרך ללכת לכלי ניהול קהלים אשר נמצא במנהל המודעות שלנו
בחירת קהלים ליצירת קהל יעד

במסך הקהלים שלכם בפייסבוק ניתן לראות קהלים שכבר יצרנו או ליצור קהלים חדשים, כדי להבין את כל מגוון האפשרויות שלנו, בואו נתחיל מההתחלה.

לפייסבוק יש 3 סוגי קהלים עיקרים:
  • קהל שמור
  • קהל מותאם
  • קהל Lookalike

כל אחד מסוגי הקהלים האלה נותן לנו מגוון אפשרויות ליצור את קהל יעד הטוב ביותר עבורנו בעת יצירת קמפיינים.

קהלים שמורים

קהלים שמורים, זה קהלים שניתן להגדיר אותם ע״פ כמה פרמטרים כגון: תחומי עניין, מיקום, גיל,מין, סוגי מכשירים ועוד..

תוכלו ליצור קהלים שמורים הן בשלב הגדרת מסע פרסום והן במנהל הקהלים.

תוכלו ליצור קהלים שמורים הן בשלב הגדרת מסע פרסום והן במנהל הקהלים.
ליצור קהלים שמורים הן בשלב הגדרת מסע פרסום והן במנהל הקהלים.

מיקוד מבוסס מיקום

פייסבוק מאפשרת לנו למקד מודעות לקהלים במקומות ספציפיים.

  • יבשת
  • מדינה
  • עיר
  • מחוז
  • מיקוד
  • כתובת מדוייקת ורדיוס

רק להכניס את המיקום שאנחנו רוצים לכוון אליו מודעות

בחירת קהל יעד לפי מיקום
בחירת קהל יעד לפי מיקום

בנוסף יש שכבה נוספת של מיקוד שנוכל להיות ממוקדים אפילו יותר.

כולם במיקום זה (אפשרות ברירת המחדל למיקוד) – המיקום האחרון המעודכן של משתמש פייסבוק בפועל.

אנשים המתגוררים במיקום זה – המיקום מוגדר על ידי המיקום בפרופיל של המשתמש ב- Facebook ואושר על ידי כתובת ה- IP שלו.

אנשים שנמצאים לאחרונה במיקום זה – מעקב אחר השימוש במכשיר נייד באזור הגיאוגרפי שאנחנו מתכוונים למקד אליו.

אנשים שנסעו למיקום זה – משתמשים שהיו להם אזור גיאוגרפי זה כמיקום אחרון שנמצא במרחק של 100 מייל לפחות ממיקום הבית שלהם.

מיקוד מבוסס דמוגרפיה

כאשר נלחץ על הכרטיסייה דמוגרפיה, נקבל מספר רב של נושאי מיקוד כדי לצמצם את הקהל שלנו, על סמך אפשרויות רבות. הבסיסיים הם:

גיל – אם אנחנו מכוונים לקהל יעד על בסיס גיל, אנחנו בקלות יכולים להגיע אליהם ע״י הגדרה של גיל בפייסבוק.

מיקוד קהל היעד ע״פ גיל
מיקוד קהל היעד ע״פ גיל

מין – בחירת קהל יעד ע״פ המין שלו.

שפה – אם אנחנו מטרגטים מודעות לפי פרמטר זה, אולי נרצה לכוון לקהלים שמבינים את השפה שלנו ויוכלו לקרוא את המודעה.

אנחנו יכולים להיות יותר ספציפיים ע״י טרגוט לדוגמא של אנשים עם השקפות פוליטיות כאלה ואחרות, אירועים בחיים,סוגי עבודה, ועוד.

מיקוד הקהל שלנו בצורה יותר ספציפית
מיקוד הקהל שלנו בצורה יותר ספציפית

מיקוד מבוסס עניין

תחומי עניין הם אחת מאפשרויות המיקוד הטובות ביותר (והקלות ביותר) של מודעות Facebook, שכן הם מאפשרים לך למקד לאנשים שמתעניינים ספציפית בנושא הקשור למוצר שלך. לדוגמא, תוכל למקד לאנשים שמתעניינים במתחרים שלך או בפלח שוק רחב יותר, במגזינים ובלוגים המכסים את השוק שלך.

כדי למקד תחומי עניין, אנחנו יכולים לחפש בהצעות שפייסבוק נותנת לנו עם מאות תחומי עניין שיכולים להיות רלוונטים אלו, פשוט להקליד את התחום עניין שפייסבוק תוכל להציע לנו דברים דומים.

בתמונה המוצגת בהמשך בחרתי את נושא הפיטנס ונתתי לפייסבוק לתת לי הצעות דומות שיכולות לעניין את הקהל שאני רוצה למקד אליו את המודעה שלי.

הצעות דומות ע״י פייסבוק
הצעות דומות ע״י פייסבוק

הם לא תמיד הכי שימושים, אבל כאשר הם עובדים, הם עובדים נהדר, לדוגמא, אתם יכולים למקד אנשים שנוסעים כרגע או לתכנן את הטיול הבא שלהם.אם אתם בשוק המלונאות או הזמנת מקום זה בהחלט שווה !. בדקו אותם כדי לראות אם הם יכולים לעבוד עבור העסק שלכם.

קהל מותאם

קהל מותאם אישית של פייסבוק הוא כנראה הקהל החשוב ביותר עבורנו,מאפשר לנו לטרגט מחדש אנשים שביקרו באתר שלנו והיו מעורבים בו או באפליקציה שלנו, יש מספר דרכים ליצור קהל מותאם אישית ואנחנו הולכים לסקור אותן.

יצירת קהל מותאם אישית בפייסבוק
יצירת קהל מותאם אישית בפייסבוק

יצירת קהלים מותאמים אישית מקבצי לקוחות

סוג הקהל הראשון שלנו מבוסס על קהל שיש לנו כבר מידע עליו והוא קהל שכבר קיים אצלנו,הוא בנוי מרשימות מיילים, טלפונים ואפליקציות שברשותנו, זו דרך טובה לטרגט לקהל שנרשם למנויים שלנו או משתמש באפליקציות שלנו.

Use a customer file to match your customers and prospects with people on Facebook and create an audience from the matches. The data will be hashed prior to upload.

עקבו אחר הצעדים הבאים כדי ליצור קהל מותאם כזה:

  1. צרו קהל מותאם אישית
  2. בחרו Customer File
  3. בחר אם ברצונך להוסיף קובץ לקוח או לייבא אנשי קשר מ- MailChimp או כל פלטפורמה אחרת.
  4. ייבא את נתוני הלקוחות שלך כדי ליצור קהל מותאם אישית חדש
  5. בחר את המזהים שלך
  6. העלה את הקובץ
  7. תן לקהל היעד שלך שם

קהל יעד מסוג זה יכול לכלול עד 15 מזהים שונים, הבולטים בהם הם:

  • אימייל
  • טלפון
  • מזהה מפרסם לנייד
יבוא קבצי לקוחות לבניית קהל מותאם אישית
יבוא קבצי לקוחות לבניית קהל מותאם אישית

אם אתם רוצים לנקות את הנתונים של הקהל שלכם לפני שאתם מעלים אותם, הנה מדריך של פייסבוק שיעזור לכם.

יצירת קהל מותאם אישית על סמך התנועה באתר שלנו

קהלים בפייסבוק מבוססי תנועה באתר מאפשרים לכם ליצור מסעות פרסום לשיווק מחדש עבור אנשים שעסקו באתר שלנו. אלו הם קהלים בעלי ערך גבוה, שכן המשתמשים שרואים את המודעות שלנו כבר גילו בהם עניין ולכן יש סיכוי גדול יותר שגם יהיו יותר מעורבים. חשוב! כדי ליצור קהלים על סמך התנועה באתר שלנו,לפני הכל עלינו להתקין את Facebook Pixel. עיין בהוראות ההתקנה של פיקסל על ידי Facebook.

ברגע שהתקנו את הפייסבוק פיקסל שלנו, אנחנו יכולים ליצור קהל מותאם אישית לפי התנועה שלהם באתר שלנו.

בחירת קהל ע״פ תנועה באתר
בחירת קהל ע״פ תנועה באתר

אפשר לבחור בין מספר אפשרויות

  • למקד לכל אלה שביקרו באתר שלנו
  • למקד לאלה שביקרו בדף מסויים באתר
  • למקד לאלה שביקרו בדף מסויים אבל לא באחרים
  • למקד לקהל שלא ביקר באתר תקופה מסויימת
  • עוד אפשרויות נוספות
בחירת סוגי קהלים
בחירת סוגי קהלים

אצלי הנקודה היא אדומה זה למה אני לא מצליח להציג סוגי קהלים כי אין לי פייסבוק פיקסל מותקן באתר, ברגע שתתקינו אצלכם את הפייסבוק פיקסל הנקודה תהיה ירוקה מה שאומר שהפיקסל פועל ופייסבוק מקבל מידע מהאתר שלכם.

בחירת סוגי קהלים
בחירת סוגי קהלים

יצירת קהל מותאם אישית על בסיס פעילות האפליקציה

אם אתם רוצים ליצור מעורבות עם אנשים שהורידו את האפליקציה שלכם הן במערכת הפעלה IOS או אנדרואיד אתם יכולים ליצור קהל מותאם למטרה הזו, כדי להשתמש בפונקציה זו עלינו לרשום את האפליקציה שלנו, רישום לאירועים.

כדי ליצור קהל מותאם אישית ב- Facebook על סמך פעילות האפליקציה שלנו, מקדו לאנשים שביצעו פעולות ספציפיות (אירועים) באפליקציה שלנו. ניתן גם לבחור את פרק הזמן עבור אירועים ממוקדים.

קהל מותאם אישית על בסיס פעילות האפליקציה
בחירת קהל מותאם אישית על בסיס פעילות האפליקציה

לדוגמא, תוכלו לבחור אירוע רכישה ולציין את 90 הימים האחרונים כדי להגיע לאנשים שהשלימו אירוע רכישה מתוך אפליקציה ב -90 הימים האחרונים. הנה המדריך הרשמי של Facebook שיעזור לכם ליצור קהלים מותאמים אישית על סמך פעילות האפליקציה.

יצירת קהלים מותאמים אישית על סמך מעורבות

הידעתם שיש לנו את היכולת ליצור מעורבות עם משתמשים שנחשפו לתוכן שלנו בפייסבוק,לדוגמא, כאלה שראו את הסרטונים שלנו או עשו לנו לייק,ניתן לטרגט לאותו קהל יעד שהיה מעורב בדברים הבאים:

  • צפו בדף הפייסבוק שלנו
  • שמרו פוסטים או את הדפים שלנו
  • שלחו לנו הודעה בדף
  • היו מעורבים בדף או במודעות שפרסמנו
  • לחצו על כפתור הנעה לפעולה
בחירת סוגי פעולות
בחירת סוגי פעולות

הדרך הזו נותנת לך את האפשרות להגיע לקהל יעד מאוד גדול ופוטנציאלי המעוניינים ללמוד יותר על המוצר שאנחנו מוכרים או המותג שלנו.

קהל מסוג Lookalike

סוג קהל זה של פייסבוק, מציע לך קהלים דומים מאוד לקהל שלך ויש פוטנציאל מאוד גדול שגם הם יגלו מעורבות במודעות שאנחנו מפרסמים.

כדי ליצור קהל מסוג זה, כל מה שעלינו לעשות זה ליצור קודם קהל מותאם כדי שפייסבוק תדע לאיזה קהל יעד אנחנו מכוונים,אחרי זה נלחץ על Lookalike Audience מתפריט יצירת הקהלים, נבחר מדינת יעד ואחוזים, האחוז מציין את האנשים הדומים ביותר לקהל מותאם אישית שבחרנו .

בחירת קהל מסוג Lookalike
בחירת קהל מסוג Lookalike

הגדרת העדפות עבור קהל זה

הגדרת ההעדפות לקהל מסוג זה
הגדרת ההעדפות לקהל מסוג זה

קהל מסוג זה נותן לנו את האופציה להרחיב את הקמפיינים שלנו כדי שנוכל להגיע לאנשים שכנראה יהיו מעוניינים בהצעה שלנו.

כיצד למקד את הקהל שלנו עוד יותר

קהלים יכולים להיות בכמויות גדולות מיליונים של משתמשים, עלות החשיפה כדי להגיע לקהלים אלה עולה אלפי דולרים, אני בטוח שלרוב אין את הכסף הזה ובטוח שלא נרצה לבזבז אותו זמן, לכן חשוב מאוד לשמור על סוג קהל קטן וממוקד.

בעת יצירת קהלים שמורים, נוכל לצמצם את הקהל שלנו באמצעות אפשרויות המיקוד AND / OR. הכוונה של OR היא שכאשר אנחנו מוסיפים אפשרויות מיקוד חדשות באותה קטגוריה של מיקוד, הקהל שלנו יגדל. מיקוד AND פירושו שאדם שנמצא בקהל היעד שלנו חייב ליפול לקטגוריות מרובות. זה יעזור להקטין את גודל הקהל שלנו וליצור קהילות נישה.

צמצום קהל היעד כדי להגיע לכמה שיותר אנשים
צמצום הקהלים שלנו כדי למקד כמה שאפשר

כפי שאולי הבחנתם בתמונה למעלה, תוכלו גם לכלול אנשים שמתאימים לתחומי עניין או לדמוגרפיה ספציפיים. תוכלו גם לכלול קהלים מותאמים אישית ספציפיים מקהל היעד הכללי. לדוגמא, תוכלו לבצע אי הכללה של ממירים מהעבר, כדי למנוע את הצגת המודעות שלנו בפני אנשים שכבר חלק מקהל הלקוחות שלנו.

הכללה של אנשים שמתאימים לתחומי עניין או לדמוגרפיה ספציפיים
הכללה של אנשים שמתאימים לתחומי עניין או לדמוגרפיה ספציפיים

הערה נוספת שתעזור לכם!

אם קהל צופים מסוים או קהלים מותאמים אישית גדולים מדי (מאות אלפי אנשים), נרצה לצמצם אותם עם מיקוד מבוסס עניין על ידי יצירת קהל שמור.

  • צרו קהל יעד שמור
  • צרו קהל יעד מותאם אישית או קהל דומה (Lookalike)
  • הוספת אפשרויות מיקוד נוספות המבוססות על דמוגרפיה או תחומי עניין

זהו חברים עד לפה פרק 6, מקווה שהבנתם את התוכן, בפרק הבא נדבר על הצעות מחיר ואופטימיזציה של מודעות.

תגים
הצג עוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close
Close