FACEBOOK ADVERTISING GUIDE

פרק 8 – דיווח על מודעות ואופטימיזציה

בעוד פייסבוק עושה עבודה די טובה באופטימיזציה של מסעות הפרסום שלנו, אנחנו עדיין צריכים לבדוק אם הכל פועל בצורה חלקה. בנוסף, ניתן לראות מה עובד ולהחיל את התובנות החדשות הן על מסעות פרסום קיימים והן על מודעות עתידיות.

חשוב לזכור שלא משנה כמה הקמפיינים שלנו טובים תמיד צריך לנהל אחריהם מעקב כדי לדעת מה הביצועים שלהם ומתי צריך לעדכן אותם.

בפרק האחרון במדריך זה אנחנו נסקור את הנושאים הבאים:
  • היכן אפשר לראות את התוצאות של הקמפיינים שלנו
  • איך לבצע דיווח על מסע פרסום
  • מהם מדדי המודעות החשובים ביותר בפייסבוק
  • האם ניתן להשתמש בתפריט 'התפלגות מסע פרסום' כדי לראות תובנות נוספות
  • כיצד לבצע אופטימיזציה של מסעות הפרסום שלנו על סמך דוחות המודעות

דיווח על מודעות בתוך מנהל המודעות בפייסבוק

הדרך הקלה ביותר לבדוק את ביצועי מסע הפרסום שלנו היא להשתמש במנהל המודעות של פייסבוק. כאן נסנן את מסעות הפרסום לפי תאריכים, יעדים וכו 'וכן "התקרבות" בכל מסע פרסום כדי למדוד את הביצועים של כל אחת מהמודעות או המודעות עצמן.

יש לנו את היכולת להגדיר טווח תאריכים בהם נרצה לראות את הביצועים של המודעות שלנו ולהשוות בין תאריכים מסוימים בשנה ולראות כיצד השתנו הביצועים של המודעות שלנו.

אם נרצה לדעת כיצד המודעות שלנו מתפקדות ברגע זה, פשוט נבחר את 7 הימים האחרונים,פריסה על תקופה ארוכה יותר יכולה להקשות עלינו להבין כיצד המודעות שלנו מתפקדות.

צפייה בדוחות של מודעות לפי תאריכים
צפייה בדוחות של מודעות לפי תאריכים

כשנסתכל בטאבים של מנהל המודעות שלנו נוכל לקבל נתונים של ערכים שונים כגון:

  • מעורבות
  • כמה עולה לנו קליק
  • עלות פר תוצאה

ניתן גם להוסיף ערכים משלנו ע״י לחיצה על מקש הפלוס ולבחור נתונים שמעניינים אותנו.

צפייה בערכים מתוך מנהל המודעות
צפייה בערכים מתוך מנהל המודעות

ניתן להוסיף ערכים ע״י לחיצה בכפתור הפלוס בצד ימין בתפריט הערכים במנהל המודעות.

הוספה של ערכים לתפריט במנהל המודעות
הוספה של ערכים לתפריט במנהל המודעות
הוספה של ערכים נוספים לתפריט במנהל המודעות
הוספה של ערכים נוספים לתפריט במנהל המודעות

ניתן לבחור מסע פרסום על ידי לחיצה על תיבת הסימון שלפני שם מסע הפרסום. לאחר מכן, נוכל לנווט אל הכרטיסיות ערכות מודעות ומודעות כדי לראות את הביצועים של כל יחידת מסע פרסום בודדת.

היתרון הגדול בדף זה הוא שפייסבוק מציגה באופן אוטומטי את הנתונים השימושיים ביותר עבור כל מסע פרסום.

ניהול העמודות של דוח המודעת שלנו

בעוד שפייסבוק עושה עבודה טובה למדי על ידי הצגת ערכי המודעה הרלוונטיים ביותר, נוכל למעשה לשנות את הערכים שאנחנו רואים בדוחות המודעות שלנו. נלחץ על התפריט עמודות כדי לבחור בין דוחות מודעות שונים כדי לשנות את הערכים בדוחות המודעות שלנו.

שינוי ערכים בדוח המודעות
שינוי ערכים בדוח המודעות

ניתן לבחור דוחות שנקבעו מראש או ליצור דוחות מותאמים אישית חדשים של מודעות, על ידי לחיצה על "Customize Columns".

יצירת דוחות מותאמים אישית חדשים של מודעות בפייסבוק
יצירת דוחות מותאמים אישית חדשים של מודעות

קיימים ערכים רבים הזמינים במנהל המודעות של פייסבוק. כדי לעזור לכם להתחיל בעבודה, הדגשנו את הדגמים החשובים ביותר של הדוח. כמובן, הבחירה של ערכי הדוח של המודעה שלנו תלויה במטרת מסע הפרסום ובמטרה של מסע הפרסום (בירוק).

Performance : תוצאות, שיעור תוצאה, טווח הגעה, תדירות, הופעות, מסירה, הגעה חברתית, הופעות חברתיות, אנשים נוקטים בפעולה, משוב חיובי ושלילי, סכום הוצאה וכדומה.

Engagement : פרסם הודעות, פוסט תגובות, פוסט מניות, דף מעורבות, דף אהבתי, דף מזכרות, תגובות אירוע, Check-ins, תביעות הצעה.

Clicks : קליקים לקישור, קליקים ייחודים, שיעור קליקים, קליקים חברתיים.

Messaging : הודעות חדשות, תגובות להודעות, עלות להודעה חדשה.

Media : זמן צפייה ממוצע, תצוגה עם זמן, צפייה של 3 שניות, צפייה של 10 שניות,צפייה של 30 שניות, וידאו שנצפה 25%, וידאו שנצפה ב 100%.

Website Conversions : לידים באתר,חיפושים באתר,נוספו לעגלה,הרשמות שבוצעו בהצלחה,עלות פר המרה באתר,עלות פר רכישות באתר,המרות מותאמות אישית.

Apps : התקנות של אפליקציה, פעולות בנייד,הוספה לעגלה בנייד,רכישות בנייד,עלות פר התקנת אפליקציה.

On-Facebook : רכישות מתוך פייסבוק, לידים בפייסבוק.

Offline : ביקורים מחוץ לפייסבוק, ביקורים בחנות,הוספה לעגלה,רכישות.

ברגע שיצרנו את הדוחות של המודעות שלנו חשוב מאוד לשמור אותם,ניתן גם להגדיר דוח כברירת מחדל.

דיווח מתקדם עם התפלגות מסע פרסום

בנוסף לערכי הקמפיין שאנחנו רואים בדוחות 'מנהל המודעות' שלנו, נוכל להעביר את מודעות הפייסבוק שלנו לדיווח באמצעות התפריט 'פירוט'. באמצעות התפריט 'פירוט' נוכל לפרק את דוחות מסעות הפרסום שלנו על ידי:

  • שילוח : גיל, מין, מיקום, פלטפורמת גלישה,שעה ביום
  • פעולה : התקן המרה, יעד, סוג צפייה בוידאו, צליל וידאו, כרטיס קרוסלה
  • זמן : יום, שבוע, חודש, שבועיים.

ניתן לבחור מהתפריט איזה סוג מידע אנחנו רוצים לקבל.

פירוט נוספים שניתן לקבל דרך מנהל המודעות
פירוט נוספים שניתן לקבל דרך מנהל המודעות

בעזרת הניתוח של התפלגות מסע הפרסום אנחנו יכולים להבין דברים כמו:

  • היכן המודעות שמונחות מתפקדות הכי טוב
  • איזה יום בשבוע נותן הכי הרבה המרות בהשקעה כספית נמוכה
  • מה הן המדינות שהכי כדי למקד (לטרגט) אליהן מודעות

כדי להבין את מסעות הפרסום שלנו לפי קריטריונים שונים, תחילה נבחר מסע פרסום אחד או יותר. לאחר מכן, נבחר קריטריון מהתפריט פירוט.

בחירת מידע אותו נרצה לקבל , מיקומים.
בחירת מידע אותו נרצה לקבל , מיקומים.

לוקח זמן קצת להבין את כל האפשרויות שפייסבוק מציעה לנו, אז התאזרו בסבלנות ותלמדו את כל הדברים שהכי רלוונטים להצגת המודעות שלכם במנהל המודעות בפייסבוק, בנוסף תלמדו שיטות טובות יותר שיעזרו לכם לעשות אופטימיזציה יותר טובה.

שמירה ודוחות אוטומטים של מסע הפרסום

יש לנו אפשרות לתזמן דוחות מסע פרסום שבועיים (או יומיים) אשר יעברו לתיבת הדואר הנכנס שלנו בחינם? לאחר שיצרנו דוח במנהל המודעות של פייסבוק, ניתן לשמור את הדוח ולמסור אותו מעת לעת. לשם כך, נלחץ על סמל הדוח לצד שם החשבון שלנו. (זה די מוסתר, אבל תסתכל על המסך למטה):

שמירה של דוחות בפייסבוק
שמירה של דוחות בפייסבוק

כאשר נלחץ על "שמור דוח חדש חלון קטן צץ. נוכל לציין את הדוח שנשמר להגדיר דוא"ל חודשי, שבועי או יומי.

זהו חברים, זה היה הסוף של המדריך איך ליצור חשבון מודעות ולהתחיל לפרסם בפייסבוק, מקווה שהבנתם את הכל, אם יש לכם שאלות נוספות אתם יכולים ליצור איתי קשר במייל.

תזכרו אין מתכון מנצח שיכול ללמד אתכם הכל, חשוב מאוד לעשות תמיד סקר שוק לפני פרסום מודעות, לראות מה התוצאות של המודעות שלנו ומה נתוני הקהל שלנו.

בדיקת תקציבים וניהול זמן מודעות בצורה הנכונה ביותר הם אלה כלים שיעזרו לנו לפרסם מודעות מנצחות במינימום הוצאות ומקסימום תשואה.

בהצלחה 🙂

תגים
הצג עוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close
Close